Foutmelding

• Deprecated function: implode(): Passing glue string after array is deprecated. Swap the parameters in drupal_get_feeds() (line 385 of /home/arezzo/domains/muziekvereniging-arezzo.nl/public_html/includes/common.inc).
  • Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2373 of /home/arezzo/domains/muziekvereniging-arezzo.nl/public_html/includes/menu.inc).

De Drumcombinatie Afferden-Puiflijk (DCAP) is een samenwerkings-verband tussen de slagwerkers van de muziekverenigingen Eendracht uit Afferden en Arezzo. De samenwerking is in 1995 voor het eerst ter sprake gekomen tussen Eendracht en Kunst Na Arbeid. Beide verenigingen hadden een tekort aan slagwerkers om zelfstandig een goed podiumconcert neer te zetten. Zowel Eendracht als K.N.A. kenden al een rijke historie op het gebied van marsconcoursen in de hoogste divisie. Er werd een werkgroep in het leven geroepen met de opdracht de mogelijkheden tot samenwerking te onderzoeken. Dit resulteerde in juni 1997 tot de oprichting van de DCAP.

Het eerste gezamenlijke optreden werd in oktober 1997 verzorgd. Door de Drumcombinatie werd deelgenomen aan een concertconcours in Hoogeloon. Deze deelname betekende voor de DCAP een start van een geweldig mooie reeks. In april 2001 bereikte de Drumcombinatie in haar jonge bestaan al een hoogtepunt door op het topconcours voor marswedstrijden van de KNFm vierde van Nederland te worden.

Naast de deelname aan concoursen verzorgt de Drumcombinatie tal van optredens in de regio. Zo werd begin 2002 medewerking verleend aan de opening van het multifunctionele centrum “D’n Bogerd” in Druten en was de Drumcombinatie prominent aanwezig op het galaconcert van Muziekvereniging Eendracht uit Afferden, dat werd gehouden eind 2004 in het Pax Christi College te Druten. Een ander hoogtepunt van de slagwerkgroep vond plaats in Witnica, Polen. In mei 1999 en in september 2007 heeft de Drumcombinatie daar diverse optredens verzorgd
Na de samenvoeging van de fanfareorkesten van St. Willibrord en Kunst Na Arbeid zijn in 2005 ook de slagwerkers van de Boven-Leeuwense muziekvereniging DCAP komen versterken. Het meest recente succes wist de Drumcombinatie te behalen op 25 september 2005 tijdens een marsconcours in het Noord-Hollandse Hoogwoud. In de eredivisie sectie A (m/s) werd het optreden beoordeeld met 93,25 punten, een eerste prijs met onderscheiding. In april 2006 heeft de Drumcombinatie deelgenomen aan het eerste Nederlands Kampioenschap voor marswedstrijden en alhoewel de slagwerkers geen kampioen werden, wisten zij ook hier een eerste prijs te spelen.
De Drumcombinatie bestaat momenteel uit 20 spelende leden en staat onder muzikale leiding van Marcus Wiebenga, die deze enthousiaste club tot het uiterste kan motiveren. Iedere woensdagavond repeteert DCAP van 20.00 uur tot 22.00 uur in Dorpshuis ‘De Lier’ te Puiflijk.